Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Rabu, 7 Januari 2015

Tahun baru, site baru, bos baru, Life baru.. suami baru.. kofkofkof

Assalamualaikum guys..
so long no see..


Whoah babe!!!! Holla.. haii . hehehe.

You know what, im a wife.. married woman.. can i told u that i was freedom? whoah speaking menjak dah kawen.. dah lari lari ayat... hemm... dah lama kan aku tak berblogging.. last hari tu aku pecah tembelang nak kawen tu.. tu pun sebab aku test test password nak tengok kena tak aku nk on.. selalu aku lupa. then ni kali kedua pulak aku try on.. hah, lepas ni aku takkan lupa lagi dah password aku.. Sebab aku dah semangat ni nak cerita serba sedikit jelah pasal Alam perkahwinan.. untuk para para sakura yang diluar sana yang belum kawen tu... so berkeyakinan la jugak kome semua nak kawen muda jugak kan...

ok lets story beginnnnnnn....

Ok babe, perasan tak ayat aku kat atas, aku cakap aku dah freedom? yela babe, aku dah bebas lah.. bebas untuk keluar dating sesuka hati dengan suami, bebas berjalan tanpa orang nak ngorat and kacau aku sesuka hati.. ngorat?? euuwww perasan! muka macam makcik jual belacan. ada hati kata nak kena ngorat.. uwekkkk!! *muntah kuning gastrik.

Semalam bapa hari bulan tah.. 5 kot.. and now kan bulan januari tahun 2015, aku dah start kerja kat site perlis.. kerja sama dengan suami tersayang.. tapi aku sayang dia sikit ja.. dia sayang aku banyak.. *sigh kerek.. kihkihkih.

Untuk kahwin ni sebenarnya mudah saja.. memang betul benda baik memang Allah tolong.. Tapi kena ingat tak semua benda will going with the flow~~~.. mesti bengkek jugak la hati tu kejap.. ada jugak yang akan menyepoilkan mood.. Tapi tak la banyak.. cuma tak semua orang faham kita.. And kita pun bukan nenek sihir untuk pukau orang bagi faham keadaan kita and terus positif pada kita.

Persetujuan untuk kawen ni aku tak tahu la orang lain.. Tapi pada aku memang mengejut.. Amat terkejut, sampai lah aku sendiri terkentut.. Nak nak time subuh subuh... memang time aku kentut bunyi kuat time tu.. kuat gila takda tahan tahan.. malu apatah lagi.. lagi xda dalam list memo.. eh malu? malu tu apa? *google.

Kahwin ni indah.. semua indah.. betul.. gelak gelak ngan suami.. berkongsi cerita seharian. berkongsi makanan.. segalanya kongsi.. tapi aku kedekut sikitlah.. nak berbanding dengan suami aku yang pemurah segalanya. Allah yang ciptakan kita dengan pelbagai emosi.. yang baik, mahupun buruk.. tapi jujur cakap, memang banyak indah, contoh indah dalam perkahwinan punyai 99%. Then 1% cuma keburukan, tapi bila bergaduh selisih faham yang 1% tu, percayalah, kalau iman tak kuat, yang 1% tu boleh menutupi kebahagian yang 99% banyaknya tu.. Jadi kena ingat balik pengorbanan pasangan kita. Istifar banyak banyak.. Buat apa nak cari yang baik sedangkan Allah dah bagi kita yang terbaik. Kan?

Ada orang cakap, "ingat senang nak kawen? lepas kahwin banyak hal kena pikir.. nak kawen tu pikir la betul betul".

Serious talk, aku kawen main Ha JOM kahwin. Ha. ok kahwin.. *frust malas pikir dah. Accept depan mata percaya takdir Allah.

Ini pada akulah, sama ja.. cuma beza perjuangan lain la. sebelum kahwin, kita fight untuk diri sendiri.. dah kawen berdua and banyak pihak kena fight and betul betul kena fokus jangan sampai silap. sekali silap, jenuh la hang nak betulkan keadaan and sampai bila jugak la hang dipandang serong even hang tu seorang yang kool, baik hati, mulia, penyabar, girang dan sebagainya.. takyah tengok contoh jauh, contoh orangnya macam aku jelah pendek kata. one and only in the world you know! kahkahkah.

Kenal lama ke, kenal sekejap ke, sama ja. sebab sebelum kahwin, pasangan kita tu memang macam malaikat. takkan tunjukkan kejahatan diri. Lepas kahwin, tahulah kamu.. berak berdiri ke, kentut dalam air ke, suka korek pusat ke.. emmmmmmm... Cuma diri kita and pasangan yang akan membentuk kehidupan kita sendiri.. Nak bahagia buang ego jauh jauh. Ego melangit takyah mimpi nak bahagia. duduk lah sorang sorang dalam loji kalau nak ego sangat.. euuuww!

Aku ada nampak orang post pasal ayat "indahnya kahwin muda".. Then ada orang screenshot then buat caption cakap "Abeh selama hidup ni kau menderita ke hidup ngan mak ayah". Dah hang biol kenapa? dia cakap pasal kahwin, takda pun dia cakap " Dulu murung ja hidup ngan mak ayah".. Atleast dia kahwin , dia selamat. selamat dari dosa. Ayah dia pun selamat. family dia pun lega. Dari hang tu ?? Sebab tu la, benda benda macam tu, kalau hang belum kahwin, baik diam.. Muhasabah sikit diri tu.. Memang semua orang tak sempurna, tapi jangan la hang lagi nak tunjuk diri tu tak sempurna. Ha, kan dah panas baca kenyataan aku ni.. hahahahahahahahahahahha *wek

Haahahahahahhahahahahhahaha!!

Oklah, Last cerita sorry la pada yang tak dijemput kahwin aku.. Aku bukan saja takmau jemput, Lupa.. Tapi banyak la jugak aku jemput. Takda pun yang datang.. Fedap aku dengar ayat, "kawen x jemput pun.." takyah nak feeling touching lahhh! turun naik darah aku... kembang kempis hidung semata nak jawab soalan kenapa x jemput kahwin tu.. hahahahahhaa..

ok bye. Assalamualaikum.

I love my mom, my husband, my family.. In shaa Allah..


0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...