Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Isnin, 30 Mei 2011

Kenduri 100 Hari Arwah Abah (Abd Rani Bin Anar)

Pejam celik pejam celik dah seratus hari dah abah aku meninggalkan kami dan pulang ke penciptanya.. Busy gila la nk kenduri ney.. yang paling busy before kenduri la. siap aku asyik kena usik ja ngan makcik2 jiran umah aku.. Mana taknya, masak ayam main letak ja.. pas tu masak manisan sampai tumpah2 kuah ke lantai.. makcik tu suh slowkan api, aku p jerit lak.. mana tak melimpah pun.. huhu! Malunya.. tapi aku bg alasan yg berbunyi "saya jerit sbb kaki saya tersangkut kat kerusi,bukan saja2 jerit" padahal aku dah panik tgk buih2 manisan yg nak melimpah tu.. Pastu konon nk tunjuk hebat p la kupas bawang.. Dan2 la pulak mata nk pedih pun.. abeh nangis teresak-esak.. kena usik lagi aku time tu.. Tapi aku mesti ada alasan yang berbunyi"rindu kawan2..tu nangis ney~"haha! Apa la aku ney.. tapi ok la daripada kakak aku.. melengung ja pun.. haha! tak2.. gurau ja.. Maybe dia letih naik flight dari arab.. and thanks sebab bg hadiah byk kat i~ cewahhh.. So jamu la mata anda ngn pic2 kat umah kampung eden ney...
*Before kenduri :

*Makcik Hasnah ngh cuci ayam tu~ rajin la macik ney~~~~


*Mak Saya tengah masak pulut..Tapi mak cakap"pulut ney pasaipa tak jadi pulak dah? merajuk agaknya...


*kelapa untuk wat manisan. manisan pulut hitam. tau ka pulut hitam tu? yang manis macam dodol.. aku tak makan.. buat pandai la.. manis likat!! hui~


*Ney la manisan pulut hitam yang aku masak sampai melimpah ke lantai tu.. yang tangan excited mengaut tu tangan kakak aku.. laju ja suap kat mulut. huhu


*Acu ngah wat acar.. pas tu wat ayam masak merah lak..Mables! siyes sedap! huhu


*Makcik ney la duk usik sakan kat aku.. lagi sakan lak time potong bawang ney yang aku nangis teresak-esak tu ngn dia.. yang paling tak tahan dia usik aku cakap"iyang oi..(iyang tu nama manja mak) nanti hang kenduri kawen wat la kontrak.. Anak laki hang dua2 duk kat pelamin. lagi dua tu muda tu jiwa muda. "NABILA dia plak mesti merajuk time tu. sebab dia pun nak kawenn jgk.."(di sertakan gelak tawa yang sakan.)Tersengih kucing parsi aku time tu.. muka rasa merah dah sebab malu..


*ayam pas goreng.. goreng ayam ney pown ada jgk kena pangkah ngn makcik tu.. haha! tapi aku tak terasa pown sebab makcik tu menceriakan keadaan.. huhu.. tu nampak sikit ja.. mak beli 19 ekor=38 peha..huhu!


*Orang tengah sebok2, budak2 ney beronok-ronok main game lak..

*Hari Kenduri :

*Pagi lagi utk tetamu, kami jamu kuih2 n pulut..


*makcik kat luar umah ney lak, macam biasa laa~ potpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpet~


*Macam biasa.. budak time kenduri dah tak boleh main game, dorang tgk tb lak.. tgk channel ceria lak tu.. feveret aku tu. eh tak2 tipu ja. huhu


*Yasin n air untuk pembaca yasin...


*Makcik2 bersedia nk hidang lauk.. Terkejut makdak aku snap mengejut. huhu


*Mak sebok layan tetamu..


*HAHAHAHA! hari2 bertiga.. esok nk p wifi kat pekaka bertiga lagi..


*Excited tol bercerita.. (berlakon ja tu)


*Thanks moon.. sebab datang umah n bring ur mother together kat umah aku.. haha


*Dah abeh.. tibanya masa utk cuci pinggan.. Yang pakai tudung aku warna krim,pakai cermin mata yang duk hujung tu kakak aku.. K, ney ja sempat snap pun.. huhuhuhu...

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...