Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Sabtu, 16 Julai 2011

bersantai sudah.. xpayah meromenkan otak dengan masalah...

(wat santai macam ney ok?? haha!)

Assalamualaikum you all~ haha!

Aku ada kat umah pakcik aku dah ney..
Semalam sampai.. penat ouh! sampai gigil badan..
aku ingat tak jadi nak datang umah pakcik aku ney..
tiba-tiba petang semalam Mirul kol aku cakap nak datang amek aku....

Ouh jem~~~

Dah la ngah makan roti canai time tu..
terus siap-siap.. aku siap-siap ja.. tak mandy pown! haha! pas tu ngeluh panas~

Aku tunggu bas lama gila.. sampai nak kembang kepala aku intai-intai bas...
dua bijik bas aku kena naik untuk sampai klang sentral...
nasib la masa naik bas Meru aku duk tepi makcik...
selalunya kalo time-time maghrib tu, endon ja banyak...
meluat aku tengok endon-endon ney...
dah la tak wangi! hanceng lak tu! puiiii~

Dah nak sampai klang sentral, 
boleh lak budak-budak ney kelentong aku cakap tak jadi amek..
WooOOoowoOOOoooo~~~
main kasar la tu...
aku dah bising la dah.. woooOOOooohhhhhh~~ macam anjing nak menyalak da aku.. muka lak macam singa lapaq..
dah la penat2 nak g tu, taknak amek lak!
tengok2 gelak-gelak parking keta tepi aku... harey tol!
Mirul datang ngan Akif amek aku...
kemain lagi bawak keta...
Depa tanya aku, "nak makan dulu x? ke nak g mana-mana ke?"
Malas la, letih ooOOOOooooo~~~

Dah sampai umah, sembang-sembang jap ngan makcik aku...
pas tu aku mandi...
pas mandi tu aku kuar la duk depan..
dalam hati ney berharap makcik aku pelawa makan.. haha!
tiba-tiba makcik aku suh makan!
Jual mahal dulu mula2.. haha!
tengok makcik aku kusyuk sangat tengok tv, laju ja aku melangkah amek nasik.. haha!

Tiba-tiba makcik aku cakap " malam ney tidow bilik mirul eh... tdow sorang boleh kot? hehe.. "
aku pown jawab " ouh! ok je makcik... smol de pises la tu.. tak takowt pown la~ da biasa.. hehehehehehehe!"


Masuk ja bilik..
Ouh man~~~
aku ney mana penah tdor sorang!
anak pompuan makcik aku teman atuk dia tdor.. kalo tak, aku tdor ngan dia la.. huk-huk!
masa nk tdow aku wat kool ja...
cerita-cerita hantu sume aku tolak tepi.. kalo boleh kambus, aku kambus terus cerita2 hantu tu..haha!
aku bayangkan cita-cita best ja... ngee~


Dah tak boleh tdow sangat, aku kol hubby aku.. haha!
Tapi~~
aku rasa dia mood pun tak ok kot sebab tertinggal pendrive Balecan..
suara dia tu cakap ngan aku mcm minta kaki cekam ooOOoo~~ bengang-bengang badak ja aku..
aku tak niat nak gado pun ngan dia... tapi tah napa..
tak lama tu.. terdetik gak kat hati aku kesian kat dia...
tapi dia kesian ka kat aku?
tapi gado-gado pun.. sampai tdor dia tak letak kol...
aku pown tak pasan bila henpon mati...haha!

Disebabkan aku tdow umah pakcik aku,
aku siap kunci jam lagi untuk bangun awal.. haha!
memang sakit n lebam betul mata aku bangun pagi tadi.. macam kena sengat tebuan gituw~ haha!
Aku bangun-bangun bukan termenung dulu ka.. korek hidung dulu ka.. apa ka..
aku terus p mandi ouh... sejuk air tu macam terasa duk kat genting nuh!
punya la sejuk!! sampai rasa macam nak luruh semua gigi aku ney.. hidung aku merah ja~ hadoi!

Aku kuar bilik, makcik aku suh bekpes..
aku tak makan pown.. aku minum air ja...
Teo panas~
pas minum air tu, aku asyik nak kentut-kentut ja.. haiz! malu la ce ney~~ takpa-takpa.. kentut sihat! haha!

Dah nak tengahari aku tolong makcik aku kat dapur...
cewah~~
wat hebat ja masa masak tu..
tapi jem lak masa tumis sambal belacan.. bersin mcm apa g aih!
jem tol.. merosakkan reputasi aku ja~ haha!

Petang t depa ney ajak p main boiling or tengok wayang...
huhu...
tengok wayang jugak akhirnya! haha!

Aku rasa nak tdor ney.. tapi segan la pulak~~
haiya~~ sabor sabor sebelum suboh... tak sabor masuk kubor~~

Kak tipah susuk : Betul la kan... orang kerja kedai makan, kelebihan dapat makan free.. keja kedai kasut? takkan free makan kasut kot you? haha! Sewel~

4 comments:

kura berkata...

kenapa perlu ayat meromenkan tuh? haha...

wah. ada hubby ye? hubby gittew. ahah

Anne Biella Rani berkata...

haha! sebab ngah tension~~
mana? haha

kura berkata...

tensen je nak meromenkan, tensen je nak meromenkan? amboi. hahaha

mana? ha tuuuuuuuuuuuuuuuuuu! haha

Anne Biella Rani berkata...

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu mana ney~~~ haha!

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...