Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Rabu, 21 September 2011

Ikut mak pergi surau .

Assalamualaikum sayang sayang sekalian... amboi banyaknya sayang~~ xpela kan.. HAHA!

Hari ney mood sedikit merah-merah membara sedikit...
tapi xpe.. wat kool je.. anggap ja mood ngah menggelegak girang.. mampu?? HAHA!
takpe.. peribliskan sume menda karut tu.. ngehngehngeh!

Semalam mak aku ada ajukan 1 soalan kat aku taw..
soalannya berbunyi begini "esok ada ceramah kat surau tu... hang nak p dak? nak p jom la p ngan mak..."
aku sengeh-sengeh ja sambil cakap "ha? buleh ka mak kalo kami nak p??"
cehhh... bajet macam sungguh-sungguh nak dengar ceramah tu...
sat g p tdor plak.. eh tak-tak.. aku tak cam tu.. (cuba untuk membela diri)

huiyoOooo~~ aku selalu dengar n tgk mak aku siap-siap nak p mengaji n wat aktiviti kat surau tu...
tapi aku tak penah pun ikut...
aku p surau tu pown utk sembahyang terawih ja.. 
tu pown setahun sekali ja bila bulan puasa...
tak pun aku amek anak buah aku dulu yang tadika kat situ... HAHA!

tepat pkul 3 petang mak aku pergi dulu ngan kawan mak aku.. (naik basikal..)
aku pergi pukul 3.30...
lambatkan?? HAHA!
aku khayal tgk tb... dah tu cepat2 aku amek bju kurung n tudung jubah tepi almari..
jubah gittew... hehe..

sampai ja depan surau aku tgk ramai jgk org...
aku segan pulak nak masuk...
aku kol la mak aku... mak aku cakap... "mai la masuk.. mak kat dapur ney.. meh,meh,meh... masuk ikut dapur meh... " ala-ala banjar pekat mak aku speaking...

Baru duduk tak dan juboq panas tiba-tiba . .

Yaaaa... itu saja ceramah kita pada hari ini... saya pun tak tahan depan bau enak lazatnya makanan-makanan yang di hidangkan tu... semoga apa yang saya katakan sebentar tadi akan menjadi iktibar kepada semua orang.. ya tadah tangan.. mari lah kita bersama-sama berdoa.. bismillahhirrahmanirrahim ....................

CERAMAH DAH HABIS!!!

berkerut-kerut kening i time tu You~~ HAHA!
nanti orang ingat i datang semata nak makan jamuan tu.. HAHA!
tp bukan aku sorang ja datang lambat.. ada makcik tu pown siap cakap
"Lahhhh.. dah habis ka? aku baru nak duk ha... hihihihi"
terkemut-kemut aku tahan gelak kat makcik tu...

Dah aku tersipu-sipu kat situ, mak aku pown panggil aku duk tepi mak aku..
pas tu aku ngan mak aku bantai makan laa...
takkan nak nganga lagi... HAHA!
tapi kan you...
masa aku duduk dekat mak aku dekat surau tu..
tiba-tiba aku rasa cam sayu semacam je...
mungkin ney kot yang boleh buat mak aku hepi tatkala anak-anaknya sibuk dengan perihal masing-masing..
siyes sedih!!! mak... kami sayang kat mak.. mak ja kami ada skang... 
tapi mak jangan isau... kami akan bagi abeh study n kerja elok-elok..
dan...dan.... dan lagi kan mak, kami akan bawak menantu yang baik untuk mak..
(sempat g gatai tu..)
ok... stop bebel...

Phototangkap pic di surau ::


 (ecece... sonoknya mak... baju biru itu mak saya... heee)


 (Aauuuuummmmmmmm.... apa snap-snap pic mak ney... malu~~~)


 (Haaa.. Teng teng tenggg!!! Ney la beshpwen mak aku.. MAKCIK HASNAH.. selalu beriring naik basikal pergi dengar ceramah,mengaji,belajar memasak dan lain-lain lagi....)


 (ecece~ tuang air pun malu2 tu mak aku ney.. hehe)



 (sempat lagi posing You~ hehe)



 (NAnananannananaaaaa~~ sempat lagi gosip tuh.. HAHA!)


 HAH!!! ini budakkan.. geram-geram je aku ngan dia tadi... boleh lak dia jerkah aku masa aku ngah call orang... Tekejut Aku tadi sampai terangkat bahu serta sedikit tepeleot... Mau ja aku p dekat dia, bagi sedikit saguhati berupa cubitan berbisa... tengok tu.. aku nk snap, dan2 wat muka comel.. HAHA! 


 mak : Ya ustazah.. kalo kita nak sembahyang tahajud tu kan ustazah kita kena blablablabla~~
ustazah : HA? yang mana sayang? ouh yang tu.. kalo kita nak sembahyang tu kan.. kita perlu.. nanananannanananaannaa~~~

(panjang lebar .. tak terlarat aku nak terangkan.. )






 (Aku pinjam moto adik aku merempit dtg sini.. haha.. main parking ja.. otai la konon.. cewahh~ HAHA!)


(aku terpaksa bawak bantal ucuk aku.. hehehe!!)

Miss Yenni-yenni :: esok aku balik banting dah... aku patut balik ahad ney ja.. tapi di sebabkan ada lagi kerja tak siap.. so aku kena la balik awal... ney yang perit ney bila duk lama-lama kat umah, jadi berat nak tinggal mak ney... oh no~~ nanananannanananaaaaa~~~

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...