Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Ahad, 19 Jun 2011

Kebabengan Melanda Emosi

Phototangkap insan bebai:


Assalamualaikum...

Hari yang cukup blur utk aku.. blur bukan dari hari ney tapi dari semalam dah blur. Bukan blur sgt pun,tp jiwa kacau. kacau sket2 xpala.. ney kacau truk2. Sampai petang aku tdo semalam. kalo ikut takmau bangun2 dah. Rasa macam nak makan pil tdo,tdo sampai tak ingat dunia. Nasib adik aku ketuk-ketuk pintu suh buka ja. Kalo x, memang tak sedar la aku. Gila aku ney, dari tdo cmtu, p cabut rumput tepi umah tu ok. mandikan kucing yang tak penah mandi tu ka. babian hak pui!

Di sebabkan terlalu teruk jiwa kacau sampai sebak gila hati ney, aku kol nurul jannah suh tdo umah aku. Bangun mandi2 aku p amek nurul jannah petang semalam suh tdo umah aku. Macam biasa, tdow lambat gila. duk merhaban cita mcm2. nasib la ada nurul, kalo x, mcm mana la aku duk kat umah ngan jiwa kacau ney.. Tapi mak aku pown tau aku ngah sedih semalam. so mak aku ajak sembang2,tgk tb ngutuk2 cita kat tb3 malam tadi.makan pelam..(nurul yg bantai pelam tu sampai abeh.aku tgk ja.) Dah gelak2 tiba-tiba aku teringat nak bgtau mak aku,yang aku nk potong rambut bg pendek atas bahu. Ala-ala melody kat tb astro ria tu. Mak aku xbagi pulak dah! adoi! aku bukan nk potong sangat. jiwa kacau sangat ney yang aku nk potong tu.mcm shit ar perasaan ney!!

Pagi-pagi lagi mak aku dah masuk bilik kejut aku ngn nurul suh p kenduri dekat umah ney. pas tu mak aku tinggalkan dua sampul duit utk bg kat kenduri nti. Nurul laju ja p mandi. Masuk2 bilik cuit n tarik selimut aku suh p mandi. sumpah aku ngantuk gila. sebab malam tadi aku tak boleh tdow sampai kul 6 pagi.. angkara jiwa kacau la. vungukss toi!

Aku bangun p mandi cepat2,bersiap pun gitu-gitu ja. tudung pun pakai tudung makcik2 yang aci sarung tu ja. nurul pun sama. mood ikut dan ja. yela. blur sungguh! masa bersiap nurul dah warning"Hang ni lambat lah! sat g nk pakai celak bg tajam-tajam la.. tepek tu tepek ney"sambil menjeling tajam kat aku. aku paham dh la tu xmau lambat. Tapi memang aku xda mood pun nk bersiap pakai apa-apa. muka natural ja p kenduri. nurul sental baju kurung aku, aku sental baju kak aku. haha!

Sampai kenduri terintai-intai. Mana mak aku,mana mak aku. tu ja ayat duk ulang. sama la ngan nurul duk cari mak dia. Duk terkial-kial last2 jumpa gak. mak aku duk ngan mak nurul berdua kat dalam umah. Kami p amek makanan kat luar, makan kat mak aku n mak nurul. Kenduri kecik, Tapi makanan hareyy pnya sedap!! sslllppppppp..

Dah abeh mam duk lepak kat tepi ngan mak aku, mak nurul n kawan2 mak aku. Kami duk situ dah macam sebaya lak. haha! kawaan2 mak aku pun umur ja tua. tapi jiwa muda. Tiba-tiba ada macik ney mai hantar agar-agar milo n kek lapis. aku dah usyar lama dah agar-agar milo tu. Laju la aku amek. dah makan, lain macam la plak. aku suh nurul rasa. Dia pun rasa apa aku rasa time tu. gelak gila babeng sangat smpai tersembur. nasib la tak tersembur kat muka macik depan aku. kalo tak, naya ja malu mak aku. Aku xmalu. aku blur. lalala~

Penat dah gelak2.. nurul ajak balik. salam suma orang kami melenggang balik.

dialog semalam before jiwa kacau:
Aku : mak,jom bela monyet nak?
Mak : Ha? hang ingat senang bela monyet? xpayah la..
Aku : Alaa mak ney.. mak duk sorang-sorang. mak takmau kawan ngan monyet ka?
Mak : Gggrrrrrrrrrrr!!!! potpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpetpotpet..

P/s : Mungkin saya tak layak untuk sapa-sapa. Saya tak pandai bercinta.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...