Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Isnin, 20 Jun 2011

Puisi Cinta Dari Ku



Assalamualaikum...

Sekarang still lagi aku rasa blur..
Tadi petang mak aku suh nurul tdow umah aku lagi.
aku hantar dia balik jap amek bju dia pastu dtg umah aku balik.

Lepas sembahyang isyak mak aku suh makan.. selagi tak makan,selagi tu mak aku terjerit-jerit suh makan.
aku pun time tu memang tgh lapar tahap gaban dah.
rasa nak joget2 inang lak perut lapar.
terkocoh-kocoh aku dengan nurul pegi ke dapur.

makan bertiga ngan mak aku.
makan selera tol. bapa kali tambah aku taktau. tapi macam biasa,nurul tambah lebih dari aku. haha!
dah abeh mam aku rasa pening kepala. aku cakap la kat mak aku, aku pening kepala.
mak aku kata "mak nak tanya hang,hang mandi dak petang tadi?"
lantas ku terima jelingan manja dari mak aku seiring dengan gelak tawa perli nurul.
tapi betul lah, aku tak mandi lagi. wah! teruk sungguh aku!
aku xda mood nak mandi. lagipun masa aku nak mandi tu,adik aku tu la,mandi lama sangat. (alasan bernas kot).

habis makan,kemas-kemas,basuh pinggan pastu duduk jap kat dapur ngan mak aku.
mak aku bg nurul gelang.
sedang mak aku ngah kusyuk nak cari ubat bg aku,tiba2 aku rasa ada manik-manik bergolekan kat kaki aku. Huuuiiisssshhhh!!! OMAIGOSHHHHH!! nurul putuskan gelang tu!

terkemut-kemut aku wat muka kat nurul suh cepat-cepat amek manik tu sebelum mak aku nampak. and terkemut-kemut jugak la muka nurul kutip manik tu.. Tapi memang tali gelang tu ah nak reput pown.. tu pasal aku tak penah nk pakai pown gelang tu. haha! cian nurul. tak pasal terkemut-kemut. bangat sungguh la! haha!

masuk bilik main lappy.. tengok tu tengok ni.. tiba-tiba lagi,terasa bosan tahap kutu isap darah. aku amek majalah aku suma2 letak atas katil pastu baca.

dah sonok baca,aku terjumpa lak buku time aku skolah dulu.. nak kata diari bukan. nak kata buku kutuk orang pun bukan, nak kata buku biodata pun lagi la bukan.. tah la buku apa. selak2 ada lak puisi aku wat dulu.. macam ni puisi dia.

Puisi sendiri:

Cinta...
Apa adanya dengan cinta?
Cinta memang suatu yang indah dan mengasyikkan..
menghangatkan jiwa..
melayangkan fikiran..
menghayalkan diri..
tetapi..
Ia boleh memakan diri..
mengapa ramai yang sanggup lakukan apa sahaja demi cinta?
mengapa???
kerana cinta itu suci..
tetapi..
ia boleh menjadi kotor dan hina jika tidak pandai menghargainya..
mengapa ia hina dan kotor??
kerana cinta boleh membuatkan maruah diri tergadai..
Cintaitu bahagia..
mengapa??
kerana punyai kasih sayang,keperihatinan,kejujuran,keikhlasan,kesetiaan,kesabaran dan pengorbanan..
tetapi..
cinta itu juga akan membawa kesengsaraan..
mengapa??
kerana cinta itu halus dan mudah luntur dengan ketiadaan kasih sayang,keperihatinan,kejujuran,keikhlasan,kesetiaan,kesabaran dan pengorbanan..
Cinta itu buta..
mengapa ia buta??
mengapa??
kerana ia tidak mengenal harta,rupa paras dan kedudukan..
tetapi..
ia boleh menjadi celik..
mengapa??
kerana dengan keikhlasan menerima seseorang yang di cintai..
kerana itu..
berwaspada la terhadap cinta..
fikirkanlah dahulu untuk menerimanya dan menolaknya..

**********************************************************************************
Haha! macam mana aku leh buat ayat poyo geliman tu pun xtau..

Hadoiiii~~ tolonglah bagi aku happy.. mood aku hilang tah ke mana... Aku nak mood aku balik... aku tak mau hiba macam ney dah... arggghhhhh!! bangatttt sungguh!

p/s:: sory la pada yang terasa ngan aku malam ney.. not in mood yawww...

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...