Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Khamis, 14 Mac 2013

Bagi la fresh sket ~

Assalamualaikum dan salam freedom ..

Tidur malamku terganggu oleh mu ..
Kau datang tanpa dapat ku melihat wajahmu ..
Pelbagai soalan bermain di benak fikiranku  ..
siapa kamu untuk diri ku ..
apa mahu mu yang kerap menyinggah ke mimpiku..

(Macam ney baru la selesa. em em em)

Hye Readers
How life's? Great huh??

Hari tu aku xda pun nak macam ney.. dah sekarang kenapa jadi macam ney nabila syuhada?? asyik lambat ja datang kerja? apa masalah ney?? ish ish ish! KaaaMuuuuuuuu ney nabila ate payah bebenor liat bangunnye.. em em em

Aku nak cerita ney,
Satu hari tu, aku baru balik dari umah nurul.. aku masuk bilik then tengok katil aku rendah semacam ja. Aku peratiiiiii ja tilam aku tu penuh kehairanan dan ada sedikit geram jgk. Dah kenapa nipis and rendah ja tu. Aku merempas tubuh ke katil itu, ternyata tak sedap and tilam tu kurang empuk.. Aku dah buat muka bodoh. berkedip kedip mata aku pandang siling bilik memikirkan keadaan katil aku.

Aku tengok pulak persekitan bilik aku seperti banyak terusik.. Berjalan malas aku ke bilik mak aku lantas bertanya "Mak, awat katil tu kecut tetiba? leperrrrr semacam ja orang tengok?".. Mak aku meneruskan menjahit seluar yang koyak di celahan kangkang tanpa sedikit pun berpaling ke wajahku dan berkata "tilam bawah skali tu mak letak kat belakang.". aku dengan mimik muka monyok berkata " ha?? mengapa??? kenapa?? kenapa????". mak aku menjeling. aku diam. berlalu aku dengan sentap hati berduka lara membawa diri menunduk sayu berjalan masuk bilik.. sambung baring.. uhhh~ memang tak sedap kalo tilam tak tebal dan tak empuk. kompem2 senang bangun pagi. em em em.

Tapi semenjak tilam aku tak empuk, aku kurang tidur. sabtu ahad kalau cuti, memang tak kuar bilik la aku. memang ke alam lain dah terbaring membongkang. 

Tapi ! ada tapinya...

Hari tu ada sesuatu krisis yang menyebabkan aku sentap gila and takda mood nak bercakap dengan sapa2 pun kat dalam umah. balik keja terus mandy, makan, solat then tido. selalu malam2 aku akan buka tibi tengok warna. tengok cita2 lawak then baru tido.. ney xda dah. berkurung adalah hobi terbaru. mcm mcm aku wat dalam bilik tu.. merakam suara jgn cakap. dah bapa byk aku rakam. siap dah jadi pembaca berita. pembaca warta bola sepak.. lagu mepek2 sume dah hentam nyanyi. pastu syok sendiri ulang dengar rakaman tu.

Maybe di sebabkan krisis tu.. Satu hari aku balik kerja aku masuk bilik aku, aku beliakkan mata then usap2 mata and tepuk2 pipi.. kenapa dah pulak tilam tebal and tinggi je? dah tu dah ada dua tempat gantung baju. kalau tak, aku ada 1 almari ja. tu pun dah penuh ngan bju dalam bilik tu.jenuh lak tu nk sumbat2. ney dah ada 3 tempat gantung baju. meja mekap jangan cakap la kekemasan dia. aku rasa mak aku yang kemas. mak aku tak mau aku sentap dah kot. bapa hari aku tak bercakap dalam umah. suara aku tak da keluar sikit pun bila melangkah masuk umah. selalu waktu mandi aku akan feeling-feeling diva sket nyanyi lagu apa yg terlintas. tapi lagu wanna ali la selalu jadi mangsa set karoke dalam bilik mandy. ney di sebabkan sentap punya pasal, aku nyanyi dalam hati ja. aku sentap bukan pasal tilam nipis tu hokkehhh.. tpi ada krisis ngn someone hari tu dalam umah.

Disebabkan keindahan itu, aku sering di buai mimpi indah yang susah nk bangun. tak kira la siang ke malam. siang pun hentam tdor jgk. yang tak tahan, aku kerap bangun lmbat pergi kerja. sebab sedap sgt tdor. binawe! nak jadi apa? dah kawen, mau tak kena piat piat telinga ngan suami aku. haiya..


Hugs and Love,
Nabila Syuhada.

.



0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...