Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Rabu, 20 Februari 2013

Happy or spoil day?

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh... 

Ingatlah wahai insan ,
kiamat itu adalah pasti
bukan hanya khayalan atau dongengan ...
bersediakah anda jika sekarang ia berlaku

Hari ney aku celik mata nampak gelap ja.. dalam hati " emm xda letrik ney.. nasib aku dah gosok baju n tudung malam tadi ." Banyak kali jugak aku tunda2 jam loceng henpon aku tu.. last sekali aku tengok jam dah pukul 6.40 bangun terus mengejut.. aku hari2 kena bangun mengejut.. kalau tak, memang mengantuk. kalau bangun sentap sikit macam tu hilang la mengantuk. aku pandang tingkap, ada ja lampu luar menyala.. tp kenapalampu tidur bilik aku tak nyala? em em em... *sambil garu2 dagu . rupanya tau dah aku kenapa.. terbakar rupanya lampu tidur aku... em bergelap la aku tidur malam ney... haiyarkk!!

aku datang kerja bagaikan mimpi sebab aku tengok jam baru pukul 8. banyak kali jugak aku selak legan baju aku untuk tengok jam.. ingat jam aku yang gelong... tp mmg aku datang awal.. haha! em kemain lagi.. 

Ok.. sampai ja terus aku thumbprint then jalan catwalk sket nk buka pintu office xboleh plak.. hesh! abang2 maintenance dah kedengaran macam nganjing2 aku suh aku tolak2 pintu tu.. lama sket, aku pandang guard and dia sengeh2 cakap kunci lagi.. miss Lee tak datang lagi.. howh tunggu la aku tepi guard tu sambil sembang2 ngan uncle tu..

Tapi awal2 pagi aku dah rasa nak berangin.. hari ney Yenni Yenni tu ajar aku macam mana nk cek drawing. drawing kejadah, ingat aku amek bidang arkitek ka? takpa diam ja... dah dia ajar tu, macam mana nak cek and apa sume pasal lukisan tu, aku iyakan aja.. then bila dah habis ajar dia cakap hari ney maybe ada org nk minta contoh drawing. em em em, aku garu dagu lagi. yang tu aku tak geram sangat.. yang aku geramnya tu, staff ney datang kat aku suh aku cek senarai drawing gila Vavun punya banyak.. menyirap gila aku. kembang kempis hidung aku bernafas tahan geram. menambahkan lagi geram aku dia boleh cakap nak hari ney, LUTUT dia. dah la banyak gila. aku nk kena buat menda lain jgk.. bukan keja tu ja.. huh sabar... hahahaha! Then aku klik itu ini itu ini.. Aku dah tau yg pc aku ney problem gila dah.. aku sengaja lagi buat bg lagi problem. semalam aku dah bg hang terus sampai xboleh buka.. tadi disebabkan geram sgt, aku terus wat kerja tu sampai dia terus mati buat selamanya. dah rosak aku kol department tu cakap aku bg separuh ja cntoh drawing sbb pc dah bengong.. dia iyekan ja n datang tggu aku aprove drawing tu then Beram dari opis aku. tapi ok jugak pc rosak.. terus hari ney pc baru sampai... sedap sikit mata memandang...

Bukan takat pc ja jadi hari ney.. malah, almari pun turut runtuh angkara aku.. aku tak sengaja yang sambil menjerit manja bila almari tu runtuh. kehkehkeh.. banyak sangat fail sumbat. mana tak runtuh.. aku terus p kat maintenance suh pebaik almari tu.. Haish! abang tu gelak2 and cuma mampu cakap "hehehehe. syuhada syuhada.. ganas betul.. " aku sengeh2 kerang saja kat situ.. dalam hati, hem bagus runtuh. kalau boleh biar runtuh n tiba2 di telan bumi.. xpayah mengadap drawing tu lagi. 

Waktu rehat tadi aku p balik rehat kat sungai kecil.. rindu kat mak aku.. makan jadi tak lalu. macam tengok mak aku terus kenyang.. aku tengok jam dah pukul 1.05 minit. then aku nak p keja dah.. tadi jela dapat jumpa.. malam ney mak aku dah nak p johor.. hem.. kalau aku tak keje, tentu2 dah mak aku ajak p.. hem malam tanpa bintang.. bergelar anak dara. eh tetiba?

Aku masuk ja rehat dalam office abang maintenance ada dalam tu jgk depa wat apa tah. aku wat dek ja.. then macam mana tah boleh sembang pasal si yenni tu.. rupanya yenni tu agak bengang ngan aku sebab aku ganti tempat dia n dia kena tendang p department lain. sebab dia buat kes apa tah.. x sempat sembang. 

panjang sangat la aku bebel.. ok la. stop dulu.. bukan apa, lembut pulak keyboard ney.. sedap je taip.. hahaha!!


Hugs and Love,
Nabila Syuhada

.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...