Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Rabu, 27 Februari 2013

I dont know =='

Assalamualaikum dan salam kesejahteraan untuk anda semua ...

Ketenangan dan Kebahagian adalah hembusan dari Langit ..
Di turunkan ke Lubuk hati orang Beriman ..
Mereka tetap berhati teguh ..
Di kala orang lain dalam Kegoncangan ..

( Reaksi untuk hari ini.. )

Hye Readers ! Whats up dude ? Feeling good today ? GREAT!

Dah ku duga akan bakal menyusul selesema.. Semalam aku tidor awal.. Mataku di mamah mabuk kepayang yang tak mampu untuk aku membuka mata atau berbual dengan sesiapa pun di rumah.. baju belum di iron untuk ke tempat kerja di pandang malas olehku.. apa nak buat kalau penyakit M aku dah datang. MALAS

Hari ney aku datang kerja dengan agak tak happy la.. elleyh, sebelum ney pun macam tu jugak. penah pulak happy. hahaha... Hem hem hem (usap2 dagu). Selalu memang la tak berapa nak happy, tapi hari ney sesema aku berduet pulak dengan demam pening2 lalat. Masuk keja dengan muka merah, mata merah + berair , mulut merah, hidung merah.. dah tu, dah la aku pun pakai baju merah.. tak ke merah bebenor makngah hari ney? Depa suh aku amek MC ja... tak mau la aku... selagi aku boleh tahan, aku stay lagi.. lagi pun aku ada nk buat meeting dengan bos hari ney.. if balik, x sempat la jumpa.. em em em.. 

Semalam audit datang, so aku sebagai orang baru, cuba untuk berhadapan dengan audit but aku just tengok ja.. sebab aku memang tak tau apa2.. yeah, bila paria buat kerja, memang sangat la SILLY THING segalanya tentang mereka. boleh lak dia wat macam pasar malam riuh rendah bagai depan audit. aku nak ja tepuk mulut dia dengan periuk. Nasib aku ney wanita muslimah berjiwa gebu dan baik hati ja aku tak buat begitu. And apa aku nampak semalam hanyalah keserabutan dan bukan perbincangan. Paria, kerja tak buat, cakap ja lebih. Then putar belit fakta jadi auta. sangat lah tidak baik. hem hem hem. (usap2 dagu).

So tiba2 abang zaid bagitau aku yang balik nanti kakmah nak minum2 dengan aku kat kedai makan.. Dah balik kerja aku follow kak mah. then kami sembang2.. kakmah order air epal. then dia suh aku order air epal jugak. aku ney kalau boleh nak save bajet. takmau minum. dah aku dapat rasakan aura dia akan belanja, aku order la epal susu ais. peh Feberet aku tu! hem rupanya dah memang serabut sangat dah tempat kerja aku tu.. so Kakmah cakap if aku boleh stay lagi, stay, if tak boleh dapat gaji nanti terus cabut.. Buat masa skrg aku plan nak apply lagi tempat kerja lain.. dapat memang aku terus blah.. 

Sekarang ney apa yang aku rasa adalah ingin mendapatkan tilam empuk dan bantal empuk. NANTUK ya~ elleyh gedik ja. Malam ney aku nak tidor pukul 10 lagi. peh tak pernah aku tidor awal tau.. kalau aku tidor awal selalu ada la tak kena. Tacing jiwa kacau or tak sihat. 

Aku tiba2 terfikir pulak bab-bab mengorat. aku sebenarnya dah rasa nonsense ja bercouple and benda tu adalah perkara yang tak tentu hala. and jujur aku cakap aku sedar semua perkara ney lepas accident kereta hari tu. even tak koma, tapi mata aku lepas terhantuk aku dah tak nampak dunia and lepas berapa minit baru aku nampak dunia. and masa tu aku rasa allah masih nak bagi aku peluang hidup lagi. And kaki aku sampai sekarang tak ok lagi.. Aku jadi benci tentang perasaan yang tak tentu hala. Benci tentang orang hanya tahu menabur cinta kepada manusia tetapi tidak kepada yang ESA. and yang aku rasa nak buat bila orang luah perasaan kat aku adalah "Hang boleh tahan dengan aku? hang boleh setia gila2 tanpa hye hye kat pompuan lain, hye hye tak boleh apatah lagi berdehem kat pompuan lain. and the most important, boleh tahan dengan perangai cerewet gila2 aku ney? boleh hadap semua ney 24jam?? boleh layan aku 24jam tanpa ada sedikit keluhan? and hanya boleh cakap YES sahaja dan tidak sama sekali akan sebut NO dengan segala permintaan aku?" . Ha.. bila baca memang akan kata aku bukan2..

Tapi aku sedang mengenali diri aku sendiri and sekarang aku lebih mahukan keinsafan dan keampunan dari allah.. aku takut dengan segala dosa aku sebelum ney. and aku dah tak mau hubungan tak tentu hala... aku tak rasa sunyi bila aku selalu ingat allah.. Jangan hanya mampu menabur kata2 cinta tapi hanya kosong dan cinta tu bukan untuk allah.. aku cakap pada diri aku.. jangan ada yang terasa. aku nak orang yang cintakan aku, cintakan allah jugak.. barulah ketenangan hidup ada.

Hugs and Love,
Nabila Syuhada .


.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...