Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Jumaat, 22 Februari 2013

kutip daun kering then LAMBUNG! Yeah!

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh..

Mengapa menggapai tangan yang membawa ke neraka?
Sedangkan kita boleh menggapai tangan yang membawa ke syurga..

Hari yang sangat indah and hari yang mulia hari ney yaitu hari jumaat bukan? yeah macam biasa, aku akan membebel di mana aku ingin mencurahkan kasih sayang aku yang tak terhingga la kasihnya pada pembaca aku yang setia.. yang mana tengah baca ney, jangan nak *sigh sangat... sengal2 ubi kalau mcm tu tau.. tak baik sengal2 ubi.. sengal2 badan pun tak ok gak.. apa pun x boleh if sengal2 badan.. ok biarkan dengan sengal2 tu... orang kata hari yang baik jangan menghamburi kata2 tak elok. HAIP!!

Dalam beberapa hari ney, aku xda update blog kan... elleyh beberapa hari konon, padahal bru sehari. em em em ( garu2 dagu ). Yelah, pc aku semalam di rampas. gila tak kena rampas, boleh lak syok2 aku sonok wat keja, then mai si yenni kata nk tukar window. kata nak kena tukar window xp sebab window 7 tak boleh masuk software tu. elleyh.. padia jgk la paria ney.. layankan aja malas nak bertekak kosong ngan dia.. kalau layan, sumbat jgk selipar solat aku ney dapam mulut dia. ha jangan main2 dgn sumbat2 aku ney.. boleh bawak mual2.. ok biarkan..

Perasan tak wahai pembaca, yang bapa hari ney aku ada bebel pasal si yenni tu? hem hem kan? ok.. today aku rasa mcm something taw. nak taw apa? tanya la pakguard tu. dia taw suma rahsia aku. ok merepek! ok2.. sebenarnya aku rasa mmg nk menangis sgt bila handle sume keja ney. aku bukan takat nak nangis, macam nak p terjun laut kat jambatan pulau pinang and terus berenang ke langkawi.. yelah.. aku terkejut. aku tak sangka begini banyak rupanya aku kena handle.. tak masuk dgn ISO, SOCSO. hem hem.. ( garu dagu ). 

Aku datang kerja dengan perasaan yang bercampur baur hari ney.. nak ja aku kol mak. dengar suara mak pun jadi la. rasa cm hilang sket sesak di dada. tapi nanti mak aku dapat hidu lak. aku ney, kalau tengah kusut, kol mak aku, mula nak mengada sentap mengalir air mata sampai cakap apa pun mak aku tak paham. nangis nak, bercakap pun nak. so bila gabung jadi mcm nyanyian sangkalewa hey hey hey. 

Aku tabahkan hati and cuba fokus dengan apa aku nak buat hari ney.. banyak kali aku istifar and doa jgn la jadi yg bukan2 hari ney.. masuk office blur, masuk toilet blur. tengok muka yenni, LAGI BLURR! then duduk kat meja aku wat2 kol kak mah n cakap2.. kak mah tu leader jgk kat sini.. dia mcm paham ja apa kau rasa... terus dia bg semangat yang gila2 kat aku.. sampai aku rasa mcm something mcm wow la! haha! dia berkali kali jgk kata suh wat hari kering n hati keras. amboi... kemain ouh.

Tapi yang lawaknya tu, si yenni tu ada kawan.. kawan dia tu sama gak peri peri mcm dia... aku sengaja puji dia cakap nampak muda n lawa. errr sigh! haha! tersipu kemain lagi. justeru aku terasa mual2 lepas ckp mcm tu.. aku bkn hypo, tp dia ketat sgt pandang aku. tu ja taktik yang terlintas kat kepala aku time tu.. sama jgk la dgn peri peri yang lain.. puji sket dah kembang semangkuk.., elleyh gedik!

hari ney mmg pc dah dapat.. tapi banyak lagi depa tak install menda lagi.. hem, aku pandang rak sebelah ney dah banyak kerja aku bertimbun.. makin hari makin banyak org mai hantar bg kat aku.. hais nanti mcm mana la aku.. tapi takpa, kitkat ada. nty bila banyak sgt kerja, aku makan kitkat. mesti settle terus. peh! 

Tapi boss ney panggil aku Bella.. aku suh panggil syuhada tak reti sebut. suh sebab nabila tak reti jgk. mcm nak tangan2kan aja orang tua tu.. then dia panggil bella ja.. siap cakap " bella itu nama u, mcm nama princess ". elleyh puji2.. aku tak makan saman, sigh terus belah. cewah.. haha! 

ok lah.. aku stop sini jela.... bebel panjang2 pun tak syok jugak.. goreng ikan bilis wat sambal tumis sedap la.. pastu nasik panas2 suap ja dalam mulut. minum lak air dalam peti ais. lagi lah! bila berak, kuar ja jamban, jerit "arghhh segarrrrnyaaaa~~"  memang takda kena mengena. so? *tolak bahu

Hugs n Love
Nabila Syuhada.

.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...