Welcome To My Blog Labahlabahdisco
Foto Saya
Anne Biella Rani
Saya bukan sombong, Tapi saya pemalu!Dan saya jugak anak mak...(nak duk ngan mak ja..perasan masih budak2). Saya suka jadi mandom tiba2. Saya tak pendek tak tinggi. Saya Anak Malaysia Perak. Saya anak ke 6 dr 7 org adikberadik. Abang,kakak,adik saya cakap,mulut saya bising macam nenek tua. Mak saya cakap, saya bila gelak sakan sangat sampai urat kat kepala tegang,tapi bila nangis pun sakan jgk sampai mata lebam-lebam. Saya,saya,saya..urm saya..mmm..ummm..saya... Tanya saya kalo nk tahu pasal saya.. ngeeeee~
Lihat profil lengkap saya

Isnin, 25 Februari 2013

Well you will ....... ?

Assalamualaikum semua sekalian alam.. 



"Aku lemas dengan dosa.
Aku takut akan dosa.
Aku takut tidak diterima doa.
Aku takut maut yang akan tiba tidak mengira masa."


well like usuall aku kat tempat kerja.. memikirkan sesuatu sambil menggaru dagu yang tak berapa nak gatal.. hem... aku tak boleh macam ney selalu.. boleh kena virus data2 kat kepala otak aku ney.. berisfifar aku mengurut dada menenangkan jiwa yang gundah gelana. em sedap gak ayat aku tu. 

Malam tadi nurul teman aku tidor. ekceli, aku takkan ajak nurul teman aku tidor umah aku melainkan kalau esok aku cuti and betul2 umah aku xda orang.. tapi disebabkan semalam kakak nurul cerita pasal hantu pocong kat kuala kurau, serta merta aku rasa meremang bulu leher lalu terus merasa ingin muntah sbb takut sangat.. tapi depan kakak nurul, muka nk kool.. siap buat muka nonsense and just cakap "ouh..". peh dalam hati aku terus terdetik "malam ney nurul kena teman aku tidor gak!!"

Lantas senyap2 aku ambil henpon aku, then terus msg nurul. "weh, teman aku tidor malam ney please!".. padahal nurul depan aku ja.. bila aku tengok mak nurul and kakak nurul semua p depan, cepat2 aku pujuk dia suh teman aku tdow.. mula2 dia takmau. tp aku tekad gak nk pujuk dia tdor gak umah aku malam ney. tak ku peduli apa alasannya. 

Malam tadi nurul selsema.. aku dah suh dia makan ubat. dalam hati aku dah tau nanti aku pasti berjangkit. and now, aku menaip sambil menyedut hingusan yg sebuk nk mengalir kuar dari hidung. nak ku biar, di kata comel pulak nanti.. em em.. dah la dengan tak boleh tdor lena semalam.. pukul 3 boleh terjaga pulak. dah la terjaga, terasa segar tiba2 plak dah.. segera aku wat2 tarik selimut tutup sampai kepala and masukkan sekali dua bantal tindih kepala. panas tak panas aku dah tak peduli. yang penting aku dpaat tdor balik. Aku bukan apa, teringat kawan aku dulu, dia tdor terjaga subuh then tgk ada bungkus2 berdiri hujung kaki dia. aku apa g. mula la menggapai tangan nurul. konon tidor buas la tangan letak atas perut dia. ceh.

Di sebabkan itu, aku datang kerja dengan rasa yang sangat mengantuk sangat.. serius.. mata aku berair and agak sepet. banyak kali gak aku menguap tengah bawak motor. tapi sempat lagi aku singgah p beli nasi lemak and kuih2.

Mak aku dah bapa hari p umah kakak aku kat manjung lumut. aku dah naik rindu sngat dah ney.. aku rasa kosong tak dapat borak ngan mak aku.. bapa kali tah aku asyik kol tanya bila mak nak balik.. emmm.. rindu lah! sesak dada bila rindu. tiap hari ada ja bekal mak aku tapaukan untuk aku bawak p kerja.. and aku agak emo semalam bila teringat mak aku.,. macam mana dengan aku bila mak aku xda? aku takut and aku risau sangat.. sangat sangat... and one day bila aku dah kawen, adakah suami aku akan sayang aku? akan jaga aku? akan dengar bebelan aku? akan hargai aku? dan lain2 lagi.. aku takut dengan semua tu.. aku xmau pikir.. aku cuma bersyukur sekarang ada mak, family and kawan2 aku.. aku bahagia dgn life aku skrg.. Bila sesak menimpa jiwa aku cuma berdoa semoga permudahkan apa jua. peh ayat kemain emo.. 

Tak lama lagi aku nak deactivated Facebook and twiter. Aku dah rasa lama dah nk deactivated. tapi tangguh2.. tapi skrg aku rasa nk deactivated. when aku rasa cm ok nanti, insyaallah aku akan on balik la kot.. 

Hem, dah la. bye.



Hugs and love,
Nabila Syuhada

.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...